- Interieur
Een nieuw jaar, een schone lei. Met een verse kalender onder de arm, vroegen we onze partners naar een terug- en vooruitblik op hun projecten, en een stand van zaken.
Liaigre is een wereldspeler in de interieurarchitectuur binnen het luxe-segment. Dertig jaar geleden richtte hij z’n bureau op in Parijs. Dankzij z’n fijnzinnigheid kreeg Liaigre weerklank in de meest vooraanstaande wereldsteden. We waren vereerd om CEO CHRISTOPHE CAILLAUD enkele vragen te kunnen stellen...én uitgebreid antwoord te krijgen.
Wat is het project van afgelopen jaar waarop u het meest trots bent, en waarom?
2016 was een keerpunt in de geschiedenis van Liaigre. Er kwamen nieuwe aandeelhouders aan boord met een sterke ervaring in luxueuze lifestyle. Dit moment grijpen we graag aan om dynamisch en optimistisch onze toekomst uit te bouwen. We hebben net ons hoofdkwartier in Parijs verhuisd naar een prachtig historisch gebouw nabij Musée d’Orsay, we werken aan een ‘flagship store’ aan de rechteroever van de Seine, een tweede showroom in New York en een nieuwe winkel in Brussel. En daarnaast willen we ook online een luxe-ervaring verder uitdragen. Je mag dus weldra een nieuwe website verwachten.
Waar kijkt u dit jaar op professioneel vlak bijzonder naar uit? Wat zijn de ontwikkelingen naar de toekomst?
Zoals het Liaigre betaamt, buigt onze Studio zich vandaag over architectuurprojecten wereldwijd met op maat gemaakte ontwerpen voor het meest veeleisende cliënteel. Van deze geplante zaden zullen we in 2017 met z’n allen rijkelijk mogen oogsten. Daarnaast zetten we ook sterk in op retail: we willen een unieke luxe-ervaring bieden aan onze klanten, échte kenners op zoek naar elegantie en raffinement. En daarbij willen we zowel onze vaste en reeds lang opgebouwde klantenrelaties als ons nieuw, jong en goed geïnformeerde publiek op haar wenken bedienen. Liaigre heeft een diepgewortelde geschiedenis in Franse elegantie. Het is onze ambitie om elke creatie tot in de harten van de klanten te krijgen.
Wie is/zijn uw belangrijkste zakenpartner/s?
Al onze medewerkers, van ambachtslui tot ontwerpers en consultants in onze showrooms, die het cliënteel door de Liaigre-ervaring loodsen, zijn even belangrijk. We selecteren onze medewerkers en toeleveranciers heel scherp op toewijding en gedrevenheid om ons merk lokaal te vertegenwoordigen. In Dallas openden we bijvoorbeeld nét een prachtige inspirerende ruimte die ons merk ten voeten uit representeert.
Wie is uw cliënteel doorgaans?
Dat zijn steeds heel bewuste, mature, hoogopgeleide, internationaal denkende mensen met een sterke drang naar authentieke, échte en tijdloze stukken. We hebben steeds te maken met verfijnde, gecultiveerde, nieuwsgierige en veeleisende klanten. We halen 40% van onze omzet in de VS, 40% in Europa en 20% in de rest van de wereld.
Wat wenst u uzelf en uw (potentieel) cliënteel voor het nieuwe jaar toe, afgezien van een klassieker als 'een goede gezondheid'?
We werken er elke dag hard aan om met unieke stukken en plaatsen voor de dag te komen die de wensen van de klant helemaal bevredigen. We hopen hen met onze creaties nog meer harmonie, plezier en comfort te brengen.
Liaigre’s waarden liggen in eenvoud, kwaliteit, balans en schoonheid. Al meer dan veertig jaar ontwerpen en creëren ze ruimtes en meubels. Het bedrijf, dat synoniem staat met Franse smaak en stijl zonder uiterlijk vertoon gebaseerd op uitzonderlijke expertise en inrichtingsontwerp, komt uit een lange lijn van grote achttiende-eeuwse meubelmakers en interieurontwerpers, evenals modernistische ontwerpers uit de jaren dertig. Liaigre hanteert een volledig exclusieve, persoonlijke en intuïtieve benadering van zijn werk. De stijl maakt deel uit van een classicisme dat put uit de huidige tijdsperiode.
Ontdek meer