- Interieur
Office E is een kantoorruimte ontworpen door Maria Murawsky Architecture in de prestigieuze wijk Kurfürstendamm in Berlijn. Het ontwerp wordt gekenmerkt door luxueuze materialen en elegante meubels. Er is geen balpen die uit de toon valt gezien Maria Murawsky haar kenmerkende symmetrie en detaillering in dit project brengt.
De Poolse ontwerpstudio Maria Murawsky Architecture kreeg de opdracht een kantoorruimte te ontwerpen voor een jong bedrijf. Het gebouw waarin de kantoorruimte werd geplaatst, bezat al een distinctief klassieke stijl met weelderig lijstwerk, visgraat parket en fresco’s op het plafond. Om een contrast te creëren, maakte de interieurarchitecte gebruik van moderne meubels en decoratie. Zoals in de lounge waar een minimalistische sofa werd gecombineerd met een theewagen uit 1959 door de Braziliaanse ontwerper Jorge Zalszupin.
De interieurarchitecte gebruikte een terugkerend materialen- en kleurenpalet.
Maria Murawsky Architecture maakt gebruik van een terugkerend materialen- en kleurenpalet. De marmeren haard en koffietafel uit de lounge worden herhaald in de volgende ruimte door middel van een Calacatta barmeubel en in de vergaderruimte daarachter staat een grote marmeren tafel. Ook camelkleurig leer herhaalt zich doorheen het kantoor met behulp van de bureaustoelen, de fauteuils en decoratieve elementen zoals bureaubeschermers, een pennenbakje, vuilnisbakken, enzovoort. Voor de verlichting plaatste de interieurarchitecte lampen en kroonluchters van Roll & Hill. Een tweede meubel, een bank, door Jorge Zalszupin kan men in de gang vinden. De badkamer heeft een cocoon sfeer doordat ze volledig uit grijze natuursteen bestaat. De eenvoudige, afgeronde lavabo’s van Salvatori en de ronde spiegels verzachten de harde lijnen van de tegels. Office E is extreem gedetailleerd, de ontwerpster heeft aan alles gedacht. De kleuren van de nieuwe elementen zijn neutraal zodat ze overeenkomen met de bestaande decoratie en de uniformiteit van de eclectisch ingerichte ruimtes is indrukwekkend.
Photography by Tom Kurek